vineri, 7 iunie 2013

Fata de hartie de Guillaume Musso

În ciuda faptului că am citit cartea acum vreun an, o sa încerc să-i fac o recenzie bună! :D


Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat in pana de inspiratie. Billie este o tanara frumoasa si rebela, cu un simt al umorului neobisnuit. Dar mai e un amanunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. Intr-o noapte, cand el se afla pe buza prapastiei, ea prinde viata. Si ii aduce o veste tulburatoare: daca el nu mai scrie, ea va muri. Astfel incepe o calatorie halucinanta, in care Tom trebuie sa-si recapete inspiratia, ca sa poata salva viata femeii de care tocmai se indragosteste. Exploziva si plina de umor, cu accente de comedie romantica si thriller, Fata de hartie sfideaza orice scenariu previzibil.

Tom si Billie vin din lumi diferite, dar care se hranesc una din alta. Cine va invinge in acest joc dur al seductiei: realitatea sau fictiunea?







Tom Boyd se aseamănă, după părerea mea, cu fiecare autor de romane ce fac parte din serii fantasy, de care adolescenţii sunt îndrăgostiţi. Ei bine, Tom se află într-o fază proastă - femeia pe care o iubeşte l-a părăsit şi nu mai are inspiraţie, iar astfel, se opreşte la jumătatea romanului, lăsând fraza în aer. 
"Dar bărbatul îşi puse deja mantoul. Deschise uşa, fără să arunce vreo privire spre amanta lui.
- Te implor! strigă ea căzând    "
Astfel că, într-o noapte, Tom se trezeşte în casă cu o femeie dezbrăcată - cu Billie, personajul creat de el. La început, o crede o impostoare, dar pentru a se convinge de adevărul din spatele cuvintelor femeii, începe să-i pună întrebări numai de el ştiute - o caracterizare a personajelor numai de autor ştiută se afla în laptop-ul său. Iar Billie răspunde corect la fiecare întrebare. Momentul în care Tom scapă de orice tentă de îndoială este acela în care Billie îşi crestează pe piele "144" - pagina din cartea sa în care personajul îşi tatuează numărul, semnificând esenţa sentimentului de dragoste. 
Între timp, cei doi sunt nevoiţi să fugă, fiind urmăriţi de prietenul şi impresarul său, Milo şi poliţista Carole. Cei trei fuseseră prieteni încă de când erau mici, iar legătura era încă puternică.
Billie şi Tom trec prin multe împreună - scapă de poliţie, se tachinează, se jignesc, dar cel mai important, se îndrăgostesc unul de celălalt. Între timp, într-un loc (nu mai ştiu unde exact -.-" ) se întâlnesc cu fosta lui Tom - Aurore- , pentru care acesta încă mai are sentimente. 
Pentru a i-o aduce înapoi pe Aurore, Billie se încumetă şi-l sărută, astfel încât femeia să fie martoră. Însă, Tom nu o mai vrea pe Aurore. O doreşte pe Billie, care prin felul său de a fi l-a cucerit. 
Apoi, drama se întâmplă. Billie se simte din ce în ce mai rău, din cauză că exemplarele cărţii neterminate, scoase la vânzare, încep să fie arse (parcă?!). Aşa că, un ultim exemplar mai lipseşte... el este plimbat din mână în mână fiind expus pericolelor de a fi distrus. Iar dacă acest lucru se va întâmpla, Billie avea să dispară pentru totdeauna. Dar Tom, Milo şi Carole nu pot lăsa să se întâmple asta.
Cartea este chiar mai mult decât mi-am putut imagina, iar pe măsură ce ajungi spre final, toate speranţele ţi se năruie, pentru ca deznodământul să fie covârşitor. Două lumi se împletesc, creându-se o poveste de dragoste autentică şi neobişnuită.
Cu sinceritate afirm că nu obişnuiesc să citesc orice. În genere sunt o fire mai selectivă şi tocmai acest lucru mă motivează să fac această recenzie. Între mine şi copertă a fost dragoste la prima vedere. Într-o perioadă, în staţia de metrou a fost pusă pe panou reclamă la cartea lui Guillaume Musso şi de cum am văzut-o mi-am dorit-o. Apoi, dorinţa mi s-a mai domolit când i-am văzut preţul exorbitant - cartea era de abia apărută şi bineînţeles trebuia teancul de bani - nu sunt zgârcită, sunt practică. Apoi, a fost un târg de carte la Romexpo şi am văzut cartea din pură întâmplare. Mai rămăsese un singur exemplar am ştiut că îmi era destinată. Am cumpărat-o şi nu am regretat absolut deloc. Am terminat-o într-o zi - a mai trebui să  şi mănânc şi alea, alea.
Aşa că, dacă faceţi rost de ea, săriţi! Ştiu că majoritatea sunteţi pe romance şi cu siguranţă o să vă placă. 
În caz că aveţi ochi pentru citit pe net, aici puteţi să o găsiţi. N-am încercat să o şi descarc în format PDF.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu